Veelgestelde vragen

Wat is Splitt?

Wij verrekenen jullie uitgaven. Met Splitt voeg je simpel uitgaven die je voor en met anderen doet toe in de app. Splitt doet de rest! Zo blijft alles wat je met je vrienden, collega's en familie doet leuk!

  1. Koppel eenmalig je bank
  2. Maak samen een groep aan
  3. Voeg de uitgave die je doet toe
    Goed om te weten: je kunt per uitgave kiezen wie er meedoen EN het precieze bedrag per persoon kiezen
  4. Splitt schrijft de volgende dag het juiste bedrag af. Of bij. 😀

Wanneer kan ik Splitt gebruiken?

Betaal jij wel eens iets voor een vriend, collega of familielid? Splitt is er speciaal voor uitgaven die je met en voor anderen doet. Denk bijvoorbeeld aan:
... een rondje in de kroeg
... een vakantie met je vrienden
... een kannetje bier in de sportkantine
... een uitetentje
... een thuisbezorgde maaltijd

Hoe werkt Splitt?

  1. Koppel eenmalig je bank
  2. Maak samen een groep aan
  3. Voeg de uitgave die je doet toe
    Goed om te weten: je kunt per uitgave kiezen wie er meedoen EN het precieze bedrag per persoon kiezen
  4. Splitt schrijft de volgende dag het juiste bedrag af. Of bij. 😀

Wat zijn de voordelen van Splitt?

... Nooit meer achter je geld aan
... Nooit meer irritante betaalverzoekjes
… Nooit meer irritatie over wie deze keer betaalt
… Jij kunt je bezig houden met leuke dingen, Splitt zorgt dat alles eerlijk wordt verrekend

Worden mijn gegevens veilig beheerd?

Alle gegevens worden volgens de AVG beheerd en opgeslagen. Veiligheid staat bij Splitt hoog in het vaandel. Daarom verloopt het betaalproces volledig via OnlineBetaalPlatform. Deze partij ken je wellicht van de transacties die zij verwerken voor oa Marktplaats.

Wat gebeurt er als ik niet voldoende geld op mijn rekening heb?

Wij gaan er vanuit dat je voldoende saldo op je rekening hebt. Mocht deze situatie toch voorkomen dan wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Je ontvangt van ons per sms een iDEAL link om het verschuldigde bedrag alsnog te voldoen. Wij brengen dan ook €1 extra transactiekosten in rekening. Mocht het bedrag alsnog niet worden voldaan, dan besteden wij de openstaande rekening uit aan een incassobureau.

Wat zijn de transactiekosten voor het gebruiken van Splitt?

Bij het verrekenen van het door jou verschuldigde bedrag brengen wij slechts 39 eurocent transactiekosten in rekening.

Wat gebeurt er als mijn telefoon uitvalt of kwijtraakt terwijl ik deelneem aan een groep?

Je kan nog steeds blijven deelnemen aan de groep, alleen zelf geen uitgaven meer toevoegen.

Hoe reken ik af met Splitt PAY?

Afrekenen met Splitt is pin- en cashloos. Er verschijnt een QR-code op de betaalterminal of op de kassabon die je met de app kan scannen. Het juiste bedrag wordt vervolgens van ieders rekening afgeschreven. Lekker makkelijk, en eerlijk!

Zit er een limiet aan mijn uitgegeven saldo?

We hanteren per dag (9:00 tot 9:00 uur) een limiet van EUR 50 per rekening. Wij waarschuwen op tijd, zodat je weet waar je aan toe bent. Je kunt ook tussentijds je openstaande saldo via iDEAL betalen, zodat je weer EUR 50 kunt besteden.

Moeten al mijn vrienden waarmee ik op stap ben Splitt downloaden?

Nee. Na de uitnodiging die ze van jou hebben ontvangen worden ze gelinkt naar een webversie van jullie groep. Na het koppelen van de bankrekening kan je ook met deze vriend uitgaven splitten.

Zodra je vrienden vervolgens de app downloaden kunnen ze ook zelf uitgaven toevoegen.

Kan ik Splitt ook gebruiken voor bijvoorbeeld een taxi, een etentje of bij niet deelnemende uitgaansgelegenheden?

Ja!

  1. Koppel eenmalig je bank
  2. Maak samen een groep aan
  3. Voeg de uitgave die je doet toe
    Goed om te weten: je kunt per uitgave kiezen wie er meedoen EN het precieze bedrag per persoon kiezen
  4. Splitt schrijft de volgende dag het juiste bedrag af. Of bij. 😀

Kan ik met één groep bij meerdere gelegenheden met Splitt betalen?

Jazeker dat dit mogelijk is. Je kan met Splitt de gehele avond bij alle deelnemende horeca met dezelfde groep afrekenen.

Daarnaast kan je Splitt ook gebruiken voor alle overige uitgaven die je doet. Stel je pakt een taxi dan kan degene die dit bedrag betaalt het bedrag invoeren in de app en vervolgens zorgen wij dit wordt verrekend.

Wanneer rekenen jullie het openstaande bedrag af?

Het openstaande bedrag rekenen wij de eerstvolgende ochtend om 9:00 uur af. Het kan 1 tot maximaal 3 dagen duren voor het bedrag van je rekening is afgeschreven. Of bijgeschreven

Hoe rekenen jullie het openstaande bedrag af?

Om 9:00 uur in de ochtend sluiten wij de groep. Het openstaande saldo wordt vervolgens automatisch van je rekening afgeschreven. Of bijgeschreven.

Maak een afspraak

Laat je gegevens achter en wij bellen je terug.