Support

Heb jij een vraag over Splitt? Bekijk de veelgestelde vragen of neem eenvoudig direct contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Ik wil Splitt accepteren bij mijn bedrijf of vereniging

Splitt als betaalmethode. Dat is een stuk leuker. Voor je klanten en gasten. En voor de omzet.

Splitt aanvragen

Ik heb een vraag over Splitt

Wij zijn gemakkelijk te bereiken. Stuur een appje, bel ons of bekijk de veelgestelde vragen hieronder.

Whatsapp
Bellen

Ik ben nieuw bij Splitt en heb een vraag:

Wat is Splitt?

Splitt is een betaalapp waarmee je kosten en rekeningen kunt verdelen. Splitt is uniek omdat het bedrag wat je krijgt of moet betalen, volledig automatisch wordt verrekend.

Betaalverzoekjes sturen en achter je geld is dus verleden tijd.

Wat is het verschil tussen Splitt en het gebruik van betaalverzoekjes?

Wij vinden het een tikkie gek dat jij al iets hebt voorgeschoten én vervolgens ook nog moeite moet doen om je geld terug te krijgen. Splitt maakt het eerlijker. Je hoeft namelijk helemaal geen betaalverzoekje meer te sturen. Zodra iemand de uitgave toevoegt, wordt het automatisch verrekend met ieders Splitt-saldo.

Hoe werkt Splitt?

Eenmalig

  1. Koppel je bankrekening zodat wij je Splitt-saldo automatisch kunnen opladen

    • Je kiest zelf het maximale bedrag

    • Je kunt ook via iDEAL handmatig je saldo opladen

  2. Jouw vrienden, familie, teamgenoten of huisgenoten doen hetzelfde

  3. ullie krijgen een eigen betaalgroepje

Per uitgave

  1. In deze betaalgroep kunnen jullie de groepsuitgaven toevoegen en verrekenen

  2. Wij zorgen dat het juiste bedrag automatisch met jouw Splitt-saldo wordt verrekend

    • Heb je gekozen voor het automatisch aanvullen van je Splitt-saldo?

      • Dan wordt dit bedrag in de ochtend om 8 uur weer opgeladen

      • En via automatisch incasso schrijven wij het bedrag binnen 3 werkdagen van de gekoppelde bankrekening af

NIEUW: Je kunt tegenwoordig bij verschillende sportclubs en evenementen met de Splitt-app aan de kassa betalen.

Wat zijn de voordelen van Splitt?

Splitt maakt je leven een stukje leuker. Hoe?

  • Geen gedoe over geld met vrienden

  • Alles automatisch en gratis verrekend

  • Jij hebt direct je geld terug

Is het gebruik van Splitt gratis?

Ja! Splitt is 100% gratis voor jou als gebruiker.

Voor welke situaties kan ik Splitt gebruiken?

Splitt is er speciaal voor groepen. Elke groep betaalt wel eens iets voor elkaar. Denk bijvoorbeeld aan:

... een weekendje weg met je vrienden

... een rondje bier voor je hele sportteam

... een etentje

... een stapel thuisbezorgde pizza’s

... festival tickets voor de hele groep

... gezamenlijke rekeningen met je huisgenootjes

Met Splitt hoef je het als groep niet meer over geld te hebben. Niet te rekenen. Niet meer achter je geld aan. Geen gedoe dus.

Wat is het verschil met een betaalverzoekje?

Een betaalverzoekje stuur je nadat je iets heb voorgeschoten.

Met Splitt voeg je deze uitgave gewoon toe in de Splitt-app. Ieders bankrekening is gekoppeld, waardoor jij het geld automatisch en direct weer terug hebt.

Waarom is dit eerlijker?

  • Als voorschieter doe jij al genoeg

  • Je hoeft geen vrienden lastig te vallen met wéér een betaalverzoekje

  • En je hoeft al helemaal niet achter je geld aan

Waarom Splitt?

Heb jij zin om achter geld aan te gaan bij vrienden?

De oprichters van Splitt voelde zich soms net een irritant incassobureau met al die betaalverzoekjes. En dat terwijl ze al de sjaak waren door de rekening voor te schieten.

Met Splitt heb je geen gedoe over geld - laat staan betaalverzoekjes.

Zo kunnen jullie je 100% bezig houden met de leuke dingen!

Ik gebruik al Splitt en heb een vraag:

Mijn geld is nog niet bijgeschreven op mijn bankrekening. Wat moet ik doen?

Wil je jouw saldo laten uitbetalen op je bankrekening maar heb je jouw geld nog niet ontvangen? Check dan:

Heb je je bank al gekoppeld?

  • Nee? Wij kunnen pas uitbetalen nadat je je bank hebt gekoppeld.

  • Ja? Het kan 2-3 werkdagen duren voordat de transactie zichtbaar is op je bankrekening. Heb je het geld na 3 werkdagen niet op je bankrekening ontvangen, neem dan contact met ons op. Dan zoeken wij dit samen direct met je uit.

Ik krijg de melding ''Splitten mislukt'' na het scannen van de QR op de kassa, wat betekent dit?

Dit betekent dat er onvoldoende saldo beschikbaar is voor de transactie. Waardeer je wallet op en/of activeer automatisch opladen in de app. Dit doe je door op je profiel rechts bovenin te klikken en vervolgens naar ‘Bekijk jouw wallet’ te gaan. Hier kies je voor ‘Opladen’ of ‘Automatisch opladen’

Wat is Splitt Wallet?

Splitt Wallet is jouw digitale portemonnee. Vanaf je wallet wordt geld bij of afschreven na een betaling van jou of je vrienden. Je kunt jouw wallet (automatisch) opladen of laten uitbetalen als je een positief saldo hebt.

Hoe werkt Splitt Wallet?

Splitt Wallet maakt betalen voor groepen nog gemakkelijker.

Via jouw profiel ga je naar bekijk jouw wallet. Hier vind je jouw overzicht van de Wallet.

Hier vind je welk saldo je nog te besteden hebt, of en bij welke bedrag jouw wallet automatisch oplaad, kan je direct jouw saldo opladen of kan je saldo wat op je wallet staat laten uitbetalen.

Hoe werkt het automatisch verrekenen?

  1. Jij of een groepslid voegt een uitgave toe

  2. Het plus/min bedrag wordt nu automatisch met ieders Splitt-saldo verrekend

Hoe je aan dat saldo komt?

Automatisch opladen

Door in de app via iDEAL eenmalig 2 cent over te maken koppel je jouw bank aan je Splitt-wallet. Je Splitt-saldo wordt elke ochtend automatisch weer aangevuld.

Opladen via iDEAL

Als je dit liever niet wilt, kan je ook jouw saldo met iDEAL handmatig opladen.

Hoe krijg ik Splitt-saldo?

Automatisch opladen

Door in de app via iDEAL eenmalig 2 cent over te maken koppel je jouw bank aan je Splitt-wallet. Je Splitt-saldo wordt elke ochtend automatisch weer aangevuld.

Opladen via iDEAL

Als je dit liever niet wilt, kan je ook jouw saldo met iDEAL handmatig opladen.

Kan ik ook met de Splitt-app betalen aan de kassa?

Ja! Je kan inmiddels bij tientallen sportverenigingen met de Splitt-app betalen. Ook kan je bij steeds meer horeca, events en festivals aan de kassa met Splitt betalen.

Hoe dit werkt?

  1. Open jullie eigen betaalgroepje in de app

  2. Je tikt op ‘’Betalen’’

  3. Scan de QR-code die op de kassa verschijnt

  4. Selecteer op je telefoon voor wie je betaalt

Wat heb ik eraan?

Door met de Splitt-app te betalen wordt alleen hetgeen wat jij drinkt, consumeert of voor jou bestemd is van je Splitt-saldo afgeschreven.

Hoe lang duurt het voordat de uitbetaling zichtbaar is op mijn bankrekening?

Het kan 2-3 werkdagen duren voordat de transactie zichtbaar is op je bankrekening. Heb je het geld na 3 werkdagen niet op je bankrekening ontvangen, neem dan contact met ons op. Dan zoeken wij dit samen direct met je uit.

Is het mogelijk om met Splitt de groepsrekening precies te verdelen?

Ja! Je kan per persoon het exacte bedrag kiezen.

Wanneer wordt mijn Splitt-saldo af- of bijgeschreven op mijn bankrekening?

Afschrijven

Maak jij gebruik van het automatisch opladen van je saldo? Dan vullen wij elke ochtend 8 uur jouw saldo weer aan. Dit bedrag wordt dan binnen 3 werkdagen afgeschreven van je bankrekening.

Bijschrijven

Heb jij een positief saldo? Dan kan jij op elk moment er voor kiezen om je saldo uit te laten betalen. Het bedrag staat dan binnen 1 werkdag op je bankrekening.

Wat gebeurt er als ik onvoldoende geld op mijn rekening heb?

Wij gaan er natuurlijk vanuit dat je voldoende saldo op je rekening hebt. Mocht het toch voorkomen dat je onvoldoende saldo op je rekening hebt, dan wordt je account tijdelijk geblokkeerd. Je ontvangt van ons per sms een iDEAL-link om het verschuldigde bedrag alsnog te voldoen. Wij brengen dan ook een fee van € 1 in rekening om onze kosten te dekken. Mocht het bedrag alsnog niet worden voldaan, dan besteden wij de openstaande rekening uit aan een incassobureau.

Wat doen jullie met mijn gegevens?

Dit beloven we je: niks geks! Daarom vragen we je ook alleen om de hoognodige gegevens. Daarnaast worden alle gegevens volgens de AVG beheerd en opgeslagen. Veiligheid staat bij Splitt hoog in het vaandel. Daarom verloopt het betaalproces volledig via CM.com.

Kan ik mezelf tijdelijk op inactief zetten (in een groep)?

Ja! Jij hebt de controle.

Soms heb je gewoon even geen zin om te splitten. Of mee te doen aan gezamenlijke uitgaven. Daarom is er de functie AAN/UIT. Deze functie vind je in elke groep.

Zit er een limiet aan mijn saldo?

Per dag (8 am - 8 am) geldt er een limiet op je automatisch op te laden saldo van € 250 en in het geval van een te ontvangen saldo € 750. Je kunt je Splitt-saldo altijd via iDEAL zonder beperkingen verhogen.

Het komt er op neer dat wij niet meer zullen afschrijven dan € 250. Maar ook niet meer zullen bijschrijven dan € 750. Wij waarschuwen op tijd, zodat je weet waar je aan toe bent.

Wordt de groep automatisch gesloten?

Nee. Een groep sluit nooit en kun je dus ook altijd weer gebruiken. Wel zo makkelijk, omdat je waarschijnlijk wel vaker dan één keer met dezelfde vrienden(groep) geld gaat uitgeven. Daarnaast wil je tijdens een vakantie natuurlijk niet elke dag opnieuw een groep openen. Of wat dacht je van een groep waarin je alle gezamenlijke uitgaven met je huisgenootjes toevoegt?

Wel kun je op elk moment de groep verlaten. Jij hebt het dus altijd zelf in de hand.

Wat gebeurt er als mijn telefoon uitvalt of kwijtraakt?

Je kan nog steeds blijven deelnemen aan de groep, alleen zelf geen uitgaven meer toevoegen.

Ben je bang dat je telefoon is gestolen? Laat het ons even weten: dan blokkeren wij jouw account voor de zekerheid.

Kan ik een groep verlaten?

Ja. Jij hebt de controle.

Soms verhuis je. Soms zie je elkaar niet meer. Of wil je gewoon niet meer splitten. Daarom is er de functie Groep verlaten. Deze functie vind je onder het potloodje rechtsboven in elke groep.

Kan ik bepaalde groepsleden verwijderen?

Ja. Als aanmaker van de groep heb je de controle over wie wel of niet in de groep zit. Iedereen kan groepsleden toevoegen, maar alleen jij kan groepsleden verwijderen.

Kan ik een groep verwijderen of archiveren?

Ja. En nee. Je kunt groepen archiveren. Dit doe je door in de groep op Archiveren te tikken. Of in het overzicht met groepen de gewenste groep naar rechts te swipen.

Gearchiveerde groepen kun je onderaan het overzicht met groepen weer terughalen (‘’Gearchiveerde groepen’’).

Je kunt groepen niet verwijderen. Groepen zijn tegelijkertijd het bewijs van alle verrekeningen. Wij voelen ons daarom verantwoordelijk om van elke groep altijd een duidelijk overzicht te houden in de app.

Kan ik een toegevoegde uitgave annuleren?

Heb jij de uitgave toegevoegd?

  • Ja? Dan kan dit. Tot 5 minuten na het toevoegen. Klik hiervoor op de uitgave in het overzicht en vervolgens op Annuleren.

  • Nee? Dan kan dit niet. Neem daarom contact op met degene die de uitgave heeft toegevoegd.

Heb jij de uitgave met de Splitt-app betaald?

  • Dan kan dit niet. De kassamedewerker kan dit wel.

Ik ben het niet eens met een toegevoegde uitgave in mijn groep. Wat nu?

Heb jij de uitgave toegevoegd?

  • Ja? Je kan de uitgave tot 5 minuten na het toevoegen annuleren. Klik hiervoor op de uitgave in het overzicht en vervolgens op Annuleren.

  • Nee? Dan kan jij zelf de uitgave niet annuleren. Neem daarom contact op met degene die de uitgave heeft toegevoegd.
    Nog makkelijker, corrigeer het zelf.
    Hoe je dat doet? Voeg dezelfde uitgave toe, maar geef nu aan dat jij het bedrag hebt voorgeschoten voor degene die de betwiste uitgave heeft gedaan.

Wat is het verschil tussen Splitt en een clubpas?

Een rondje voorschieten voor je team is de normaalste zaak van de wereld. Vaak wordt daarom een een speciale team-bankpas aangeschaft. Soms werken clubs zelfs met een speciale clubpas. Dit kent veel beperkingen. En is niet altijd even eerlijk.

Met het gebruik van de Splitt-app als digitale clubpas hoeft dit allemaal niet meer. Met jullie Splitt betaalgroepje (teampot/teampas/clubpas) kan je nu ook gewoon betalen bij je sportclub. Splitt zit namelijk al in jullie kassa.

Zijn er kosten verbonden aan een uitbetaling?

Om onze kosten te dekken wordt er €0,25 in mindering gebracht op iedere uitbetaling.

Bel me terug

Laat je gegevens achter en wij bellen je terug.

Bel me terug